EREDMÉNYEINK


Irodalomkutatásunk során sokféle algoritmusról, módszerről olvastunk és értettük meg azok működését, látókörünket a gépi látás, azon belül pedig a tekintetkövetés témakörében nagymértékben szélesítve ezzel. Szakdolgozatunkat végig olvasva látható, nagy hangsúlyt fektettünk mind a gyorsaság, mind pedig a pontosság növelésére. Az arc és szemdetektálás optimalizálásának köszönhetően alkalmazásunk futási ideje folyamatosan gyorsult, lehetővé téve ezzel annak valós idejű felhasználását.
Miután a snake és Hough transzformációval nem sikerült elérnünk a kívánt hatékonyságot, létrehoztunk egy olyan előfeldolgozó egységet, mellyel kis felbontás mellett is jó eredményeket tudtunk elérni. Ennek köszönhető az is, hogy a súlypont alapú pupilladetektálással alkalmazásaink közel 98,8%-os detektálási rátával működnek. Minden lehetséges kombinációban teszteltük alkalmazásunk, volt, hogy arcot nem is detektáltunk, egyből szemet kerestünk az egész bemenetként kapott képen, volt, hogy az arc által talált területen kerestünk, volt, hogy egy, volt, hogy két szem helyzetét vizsgáltuk. Megismerve minden lehetőség előnyeit, hátrányait, végül megalkottunk egy moduláris rendszert, melynek segítségével be tudtuk mutatni mire képes rendszerünk.
Sok kísérletezés és tesztelés után eljutottunk oda, hogy a mai kívánalmaknak eleget téve több szálon fusson programunk, melynek köszönhetően az még tovább gyorsult. A feldolgozott képek számát tekintve 7-8 fps-es mutatóról indulva sikerült eljutnunk 24-26 fps-ig. Mint az az utolsó fejezetekben is látható, 3 mini alkalmazást is terveztünk, annak érdekében, hogy be tudjuk mutatni munkánk eredményét, bár a kurzor mozgatását elérni nem sikerült, programunk képes más alkalmazásokkal együtt működni, illetőleg képesek vagyunk vele statisztikák készítésére, melynek megvalósítása diplomamunkánk legnagyobb eredménye. Ez az alkalmazás az, mely bizonyítja, hogy sikerült elérnünk azt, amiért dolgoztunk: Valós időben is képesek vagyunk megállapítani, ha nem is pixelre pontosan, de 2-3 cm-es pontossággal a felhasználó tekintetének helyzetét.